CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

waktu exam tak boleh tidur la.. kenapa ?

aku suka study tengah-tengah malam.masuk je apa yang aku study kat dalam kepala otak ni.tapi bukan setiap hari la.sebab aku ni suke tidur awal,then bangun pukul 3-4 pagi sebab nak study.waktu-waktu macam tu memang senang sikit nak belajar.sunyi je.kadang-kadang seram jugak la.duduk hostel bangun waktu macam tu memang semua orang tengah syok buat peta dunia.jadi,aku je la yang semangat bangun pagi-pagi buta macam tu.eleh.apa nak kesah sangat.waktu prep pun aku selamba badak je tidur.padahal waktu tu memang kena study,aku pulak yang sibuk-sibuk buat air liur basi.haihh.memang patut la aku bangun pagi-pagi buta macam tu sebab nak ganti balik masa yang aku dah buang suka hati tu.hehe.

bila tiba je musim exam,semua orang bertungkus-lumus nak belajar.time time macam tu jugak la sibuk sibuk nak study balik bab 1 sampai bab 10.woaahh!bila nak khatam tu?sampai seminit lagi exam nak mula pun takkan masuk dalam kepala.ahaa..yang bukan cerdik pandai macam aku ni memang suka study last minit.yang cerdik pandai tu tak payah cakap la..semua dah ada dalam kepala.otak diorang power.otak aku je yang agak lembap macam kura-kura berjalan.wakaka!lembap betul..tapi kelajuan berukband dekat umah nenek aqu ni lagi lembap kot.haihh.

esok nak exam,malam ni study.study sampai la tengah-tengah malam.waktu tu la nak study hard.kalau tak,harapan je la.ok.dah nak masuk point yang sepatutnya.perhatian!calon yang mengambil peperiksaan tidak dibenarkan tidur sewaktu peperiksaan sedang dijalankan.aiyoyo!dah la tidur waktu exam memang dah jadi hobi aku.memang tak la kan kalau macam tu.kalau nak tau la kan,dari sekolah rendah sampai la sekolah menengah,aku tak pernah tak tidur waktu exam.sebab tu result gempak-gempak je.hehe.hiperbola gila .tapi,bila ada arahan tak boleh nak tidur waktu exam,terus result aku jadi macam nak kena sepak je.

dekat sekolah aku dulu,arahan pertama keluar bila pengetua buat annoucement waktu exam.time tu pulak aku tengah syok tidur.arahan dia bunyinya lebih kurang macam ni,"perhatian kepada semua pelajar,anda tidak dibenarkan tidur sewaktu peperiksaan sedang dijalankan.cikgu-cikgu,tolong kejutkan pelajar yang tidur."hekeleh.potong stim betul la tuan pengetua ni.aku baru je nak mimpi jawapan untuk kertas exam ni.haihh.geram pulak aku.haha.sampai macam tu sekali kan.contoh tadi tu aku dah banyak edit.kalau announcemnent yang sebenarnya kalau dengar balik,memang lawak gila.wakaka!tu la alkisahnya kenapa tak boleh tidur waktu exam.nanti tak pasal-pasal bala yang menimpa .oiitt..gila panjang entri ni,merapu meraban ke?haa..tak tau la.korang la yang judge sendiri k.sekian,terima kasih.

nota kaki : kat sekolah dulu,cikgu snap gambar siapa yang tengah sibuk buat peta dunia.lepas tu cikgu buat tayang kat fbkata kau..tak penah pun tayang pic aqu .ishh.

0 comments: