CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kadang-kadang..

kadang-kadang aku harap sangat semua orang sekeliling boleh faham aku. sebab kadang-kadang aku nak orang lain rasa apa yang aku rasa. tapi mustahil. sukar. herghh, =,=

kalau boleh aku nak cipta satu 'remote control'. boleh aku kawal dunia. tekan butang sesuka hati. kawal gerak-geri manusia. hati pun tak sakit. tapi aku tahu, itu mustahil. Allah Maha Berkuasa.

fikiran karut malam-malam macam ni. mengharapkan ada keajaiban dalam hidup. muncul satu demi satu cerita baik tiap hari. itu hanya angan. hidup ini kan roda. kejap di atas, kejap di bawah. ada turun naiknya. hari ini hari aku, esok lusa hari kau.

aku nak itu, aku nak ini. susah. susah nak dapat. bukan sekelip mata.

kadang-kadang aku teringin jadi kaya. duit beribu, berjuta. apa yang aku nak, tercapai. tak perlu berfikir panjang. duit berjuta, mana mungkin habis. tapi bagai tak ada guna dikeliling duit berjuta, kalau iman di dada secebis pun belum tentu ada.

kalau aku ambil jalan singkat, esok aku merompak bank. berjuta-juta aku kaut.

hanya provokasi aku lemparkan. mustahil aku merompak bank. karut. lebih baik membanting tulang empat kerat memerah keringat hingga ke mati, daripada merompak wang haram. sekelip mata jadi kaya tak ada guna kalau sekelip mata iman itu hilang.

kadang-kadang manusia tak pernah puas. melenting lihat orang lain yang lebih dari mereka sendiri. hati kelam penuh hasad dengki. asyik pertikai hasil usaha orang lain. mengapa tidak berubah?

ini entri malam. penuh tanda tanya. aku gadis lima belas tahun, berbicara seperti ini? ikut suka aku. terserah pada aku. kritik adalah jalan mudah membawa kita berfikir dan terus berubah.

nota kaki : apa yang ditulis di blog adakalanya tak benar. bukan maksud aku palsu. tapi jangan perbandingkan aku dengan apa yang aku tulis.

0 comments: